Blog over conversie optimalisatie

Tips, gedachten, handleidingen en uitleg

Analyseer en begrijp je testresultaten beter door te starten met het A/B-testen van strategieën

Dé manier om een goede test te draaien, te analyseren en te begrijpen is testen met strategieën i.p.v. testen met losse elementen op je landingspagina. Test je strategie want conversie-optimalisatie heeft een duidelijke strategie nodig.

Waarom het meest voorkomende beginpunt bij A/B-testen vaak de grootste beginnersfout is

‘Waar moet ik beginnen?’ De meest gestelde vraag bij A/B-testen in mijn ervaring. De check-out (bij zowel websites als webshops) is vaak het antwoord. De laatste stappen die een potentiële klant moet zetten om een converterende klant te worden. Is dit ook zo? Is dit de juiste beslissing of kun je de plank…

Google Universal Analytics: merktermen beheren

Tijdens en na de Google Analytics User Conference 2014 had ik het er al over, maar nu kun je er ook echt mee aan de gang. Het is geen klapper zoals enhanced e-commerce, maar het is toch een handig hulpmiddel om in te zetten. De nieuwe feature genaamd ‘merktermen beheren’ is…

Meer klanten genereren uit leads met je bedankpagina

Je hebt een conversie binnen, een lead in jouw geval. Misschien krijg je er wel twintig per dag via je website binnen. Gefeliciteerd! Je hebt je doel gehaald. Of toch niet? Het zijn natuurlijk nog maar leads en geen klanten. Je werkt hard aan je website om deze in topconditie te…

Irrationeel en rationeel gedrag (systeem 1 en systeem 2)

Bij elke beslissing die we moeten nemen, is er een strijd in ons brein gaande. Gaan we de beslissing nemen via systeem 1 (irrationeel) of nemen we de beslissing via systeem 2 (rationeel)? Laten we eens gaan kijken hoe het ook al weer zat met die twee systemen. Kennis van deze…

De bedankpagina bestaat uit meer dan alleen een bedankje

Mijn eigen online aankopen of websitebezoekjes zijn een bron van inspiratie voor mijn blogs. Er valt mij altijd genoeg op. Zowel positief als negatief. Neem vorige week, toen ik een bloemetje voor Moederdag wilde bestellen. Na best wel wat wikken en wegen over welke webshop het zou gaan worden, kwam ik…

Landingspagina: heb jij last van aandachttrekkers of aandachtpikkers?

Ik behandel in deze blog een onderwerp waar ik wel over kan blijven schrijven: landingspagina’s. Altijd leuk en interessant en vaak is dit de pagina die voor een goed rendement moet zorgen. Naar mijn mening moet je sowieso nooit met een campagne beginnen zonder een goede landingspagina. We zijn allemaal…

Het verschil tussen usability-onderzoek en A/B-testen

Usability-onderzoek, A/B-testen: deze termen vliegen je vast vaak om de oren. Wat is het verschil eigenlijk? Wanneer ga je aan de slag met een usability-onderzoek en wat is het doel? Ik leg het je uit.   A/B-testen en usability-onderzoek Als we naar het verschil kijken tussen A/B-testen en usability-onderzoek, zien…

Je interne zoekmachine optimaliseren begint hier

Heb je een website waarvan de interne zoekmachine vaak door je bezoekers wordt gebruikt? Ben je er ook achter gekomen dat deze bezoekers een hogere conversieratio hebben? Dan is het inderdaad tijd om deze zoekmachine te gaan optimaliseren, want hoe beter jij je bezoekers bedient, hoe meer bezoekers ook klant…

Copyright 2013 - 2019 © | Amanda van der Linden | All Rights Reserved