Blog over conversie optimalisatie

Tips, gedachten, handleidingen en uitleg

Conversie optimalisatie en het (be)leven van persona’s

‘Did you know most persona efforts fail as soon as the personas are completed?’ Een boeiende tweet van Bryan Eisenberg, als je het mij vraagt. Bryan Eisenberg is de man achter het woord ‘persona’. Een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie is het creëren van persona’s. Dit bepaalt of je daadwerkelijk je…

Conversie optimalisatie en SEO: je hoeft niet te kiezen, ze gaan eigenlijk heel goed samen

Een website hoger laten scoren in de zoekmachines en zo meer verkeer naar een website brengen, heeft nog heel vaak bij velen de prioriteit. Conversie optimalisatie zal hoogstwaarschijnlijk in dit geval op nummer 2 eindigen. Waarom dit na jaren nog steeds zo is, begrijp ik eerlijk gezegd niet en ik…

Pas op met het geven van spontane upgrades en cadeaus! Dit kan heel verkeerd uitpakken

Geef jij een van je klanten weleens een voorkeursbehandeling? Een luxere huurauto of wat extra kortingsbonnen? Vast wel, want iedereen wil blije klanten. Blije klanten voelen zich goed en blijven langer in je bedrijf, komen nog een keer terug en doen een goed woordje over je bij vrienden en familie.…

Het design van landingspagina’s – De zeven basisprincipes voor een conversiegeoriënteerd webdesign

Naast een uitstekende titel, een call-to-action en goed geschreven content gaat het design ook veel voor je website betekenen. Niet alleen maar zodat bezoekers mooie afbeeldingen kunnen zien, want men is erg visueel ingesteld. Ook omdat een goed gebruik van design meer conversies gaat opleveren. Hier komt ook weer psychologie om de…

Zeven punten die helpen bij het conversietesten (deel 1)

Nu je weet welke pagina als eerste moet worden getest (zie mijn artikel Geen conversie optimalisatie voor jou wanneer je geen prioriteiten kunt stellen), komt de volgende vraag. Welk gedeelte van de pagina moet ik nu gaan testen? Een pagina bevat namelijk een heleboel gedeeltes (secties genoemd), dus ook dit is…

Met één simpel woord voorkom je ‘complainvertising’ en andere wraakacties van je klanten

Tijdens het Neuromarketing World Forum 2013 liet Roger Dooley zijn licht er al op schijnen. Een aantal dagen geleden hebben we de consequenties ervan kunnen zien. Wij mensen nemen wraak op diegenen die ons onrecht hebben aangedaan. Tegenwoordig zijn deze wraakacties vaak online en daardoor zeer schadelijk voor bedrijven en organisaties.…

Landingspagina maken? Bij deze drie marketingcampagnes ga je voor de stand-alone landingspagina

Er zijn drie momenten waarop je echt moet gaan denken aan het maken van een stand-alone page. Dit gaat gegarandeerd meer conversie opleveren, wanneer je het goed aanpakt tenminste. Wanneer je even niet meer weet wat een landingspagina is en waar een goede landingspagina aan moet voldoen, bekijk dan eerst dit…

NOOIT met een marketingcampagne starten wanneer je geen goede landingspagina hebt

Een landingspagina is niet het eerste waar een ondernemer of websitebeheerder aan denkt wanneer hij een marketingcampagne start. Ik kan er nog steeds niet bij dat er zoveel ondernemers zijn die soms niet eens weten wat het is of het nut er niet van inzien. STOP! Wat wil je nou?…

Géén conversie optimalisatie voor jou wanneer je geen prioriteiten kunt stellen

Je gaat starten met conversie optimalisatie en dat betekent testen, testen en testen. Je bent geen amazon.com dat dagelijks honderd verschillende testen moet draaien en dat hoeft ook helemaal niet. Je moet het zien als een marathonloper. Hij weet precies wat zijn kunnen is en kan ook alleen maar de finish halen…

Copyright 2013 - 2019 © | Amanda van der Linden | All Rights Reserved