Blog over conversie optimalisatie
Tips, gedachten, handleidingen en uitleg
Wil je terugkerende klanten? Maak dan mooie herinneringen aan in het brein van je klant
Een grote valkuil waar we met z’n allen nog steeds in trappen, is de verwarring tussen ervaring en het geheugen. De ervaring zal eerst opgeslagen moeten worden in je geheugen, een herinnering worden, voordat deze ervaring een reactie kan geven op je koop- en beslisgedrag. Een handig gegeven dus als…
Online personalisatie wordt het helemaal – Het onderbewustzijn helpt namelijk een handje mee
Personalisatie gebeurt eigenlijk al eeuwenlang. Van de bankiers van vroeger waar je een cheque ging verzilveren tot aan een deur-tot-deurstofzuigerverkoper. Men houdt van het sociale contact, dat een verkoper weet wie de klant is en in staat is om een persoonlijk aanbod te doen. Marketing is altijd persoonlijk geweest, tot…
Conversie verhogen met service- en klantgerichte reminders
In het eerste deel van mijn winkelwagen optimalisatie reeks had ik het over winkelwagenverlaters die niet zozeer weggingen omdat zij gefrustreerd waren. Deze mensen verlieten de winkelwagen omdat zij nog in de oriëntatiefase zaten en nog even over hun potentiële aankoop wilden nadenken. E-mailreminders en het langer behouden van je…
Voorkom stresssituaties op je website met conversie optimalisatie
Iedereen heeft weleens last van stress. De een eerder dan de ander, maar we ontkomen niet aan een bepaald gevoel dat de naam ‘stress’ heeft gekregen. Ook online kunnen je bezoekers stress krijgen. Stress veroorzaakt een vecht- of vluchtreactie. De spieren spannen zich aan en je hartslag gaat omhoog. Online…
Brainfacts: mythes en feiten over het brein
De psychologieboeken en magazines stapelen zich hier op. Ik vind het superinteressant om steeds weer (voor mij) nieuwe weetjes over het brein op te doen. Ik haal de interessante weetjes eruit en omschrijf deze kort en krachtig. Ook de ’tweetables’ gaan hier terugkomen. Als jij graag weetjes wilt delen, kun…
Winkelwagen optimalisatie: de feiten over winkelwagenverlaters
Een e-commercesite heeft een gemiddeld percentage winkelwagenverlaters van 55-75. Laten we het eens positief bekijken. Zijn winkelwagenverlaters nu echt zo erg als iedereen altijd zegt? Ik zeg nee! Een bezoeker die jouw winkelwagen heeft verlaten, zal eerder bij je kopen dan een bezoeker die helemaal geen stap in je winkelwagenproces…
Van webpagina scannen naar webpagina lezen
Jakob Nielsen, de koning van eyetracking, heeft weer nieuwe eyetracking-onderzoeken gedaan op het gebied van webpagina’s lezen. Mensen doen het soms toch wel. We stappen soms af van het alleen maar scannen van een webpagina en lezen echt stukken tekst. Hoe kan dit? Ik kwam erachter dat dit toch wel…
Een eerste indruk ontstaat online
Ik las laatst een artikel in Psychologie Magazine over ‘de eerste indruk’. Iedereen heeft van iedereen die hij of zij ontmoet een eerste indruk oftewel een eerste oordeel. In zes seconden hebben wij ons oordeel al klaar en het blijkt vaak bijzonder nauwkeurig te zijn. Wat ik dan meteen denk…