AMANDA VAN DER LINDEN

Conversie optimalisatie specialist

Ik zet een bedrijf graag op z’n kop om het maximale eruit te halen. Eerlijkheid, durf te doen en anders dan anders verrijken mijn sterke communicatieve persoonlijkheid en doe-mentaliteit. Ik ben een voorstander van een sterke en passende optimalisatiecultuur waar data-gedrevenheid en experimenteren voorop staat. Samen met veel passie voor het vak maak ik mij sterk voor een blijvende verbetering in conversies. 

Ik specialiseer mij in het zoeken en vinden van problemen, knelpunten en andere belangrijke kansen en inzichten op websites. Deze inzichten haal ik naar boven met verschillende onderzoeksmethodes en kennis.

Ik werk als optimalisatiespecialist vast bij Univé. Hiernaast adviseer ik nog af en toe bedrijven op freelance basis. 

Amanda

Ervaring met verschillende onderzoeksmethodes en tooling

Google Analytics 85%

Adobe Analytics 65%

Hotjar 92%

Google Tag Manager 72%

Google Data Studio 75%

A/B-testen 90%

Interviews & Enquêtes 77%

Online survey 85%

Consumentengedrag 75%

Usability-onderzoek 79%

Data analyse 92%

Expert review 95%

Gewerkt met

Logo_MeasureCamp_AMS_2015-3

MeasureCamp Amsterdam

Lid van het organisatie team vanaf 2015

MeasureCamp is een unconference over alles wat met digital analytics te maken heeft. Het programma wordt tijdens de dag van het event bepaalt door de sprekers en andere deelnemers aan Measurecamp. Iedereen wordt aangemoedigd om deel te nemen aan de discussies, of zelf een discussie of presentatie te geven. Je bepaalt zelf wat JIJ interessant vindt, zo haal je alles uit de dag.

moa logo

Profgroep Digital Analytics

Digital analytics expert bij MOA Expertise Center

De Profgroep maakt deel uit van de MOA, hét Nederlandse Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek & Analytics. Met een focus op kwaliteit, kennisdeling en samenwerking, om zo het vakgebied naar een next level te tillen. Ik help met relevante content en het organiseren van verschillende events zoals het Digital Analytics Congres wat jaarlijks in oktober wordt gehouden.

Mijn meest recente projecten & werkzaamheden

fourcorners-logo.480x0

Optimalisatie specialist

Een lopend project waar ik helemaal terug naar de basis ben gegaan. Door middel van doelgroeponderzoek (interviews, survey's) en analytics heb ik een website strategie en architectuur neergezet. Met de actiepunten en mockups gaan we een betere website maken en schrijven.

smienk logo wit

Optimalisatie specialist

Voordat zij met een nieuwe huisstijl en nieuw website design begonnen schakelde ze mij in voor een uitgebreide data analyse en expert review. Met datagedreven beslissingen is er een beter functionerende website neergezet. De website heb ik geheel meetbaar gemaakt met eventtracking. De website blijven we nu samen optimaliseren met behulp van usability-onderzoeken en data analyses.

Digital analytics expert

Floyd & Hamilton biedt recruitment software aan en heeft al vele bedrijven aan een mooie werkenbij website geholpen. Ik help hen met het inzichtelijk maken van de resultaten op een aantal van deze websites (Hunkemöller, Praxis, WeFashion, etc.) zodat we datagedreven beslissingen kunnen maken en de website verder kunnen verbeteren. Ik implementeer eventtracking, regel Google Analytics in en maak uitgebreide deepdives.