Blog over conversie optimalisatie

Tips, gedachten, handleidingen en uitleg

Zo krijg je wel bruikbare resultaten met je online survey

‘Deze pop-up is zwaar irritant’ ‘Ik ben gewoon aan het rondkijken en dan krijg ik ineens een vraag te zien, daar heb ik geen zin in’ ‘Heel vervelend zo’n melding direct in je beeldscherm’ Als je één van de volgende reacties krijgt op je online survey dan heb JIJ iets…

Online marketing Unconference #1

De eerste online marketing Unconference heeft plaatsgevonden. Twaalf februari was het zo ver en dertien mensen uit het vakgebied hadden zich verzameld in het nieuwe kantoor van Bol.com om te sparren over verschillende onderwerpen. Een samenvatting van deze gezellige en leerzame dag.

Deze tien simpele usability-richtlijnen werken gegarandeerd op elke website

Er zijn usability-richtlijnen waar elke website zich aan zou moeten houden. Ze werken namelijk altijd. Helaas zijn de meeste websites hier nog niet van op de hoogte of lappen ze die aan hun laars. Ik wil er aantal met jullie delen. De volgende tien usability-richtlijnen werken op elke website/webshop en…

Heb jij je betaalsysteem als inkomstenbron in Google Analytics staan?

Kijk eens naar je statistieken in Google Analytics. Wat is jouw belangrijkste inkomstenbron? Google AdWords, Organic, e-mail of staat jouw betaalsysteem bovenaan? Ai…. Er is een hele makkelijke manier om dit op te lossen.

Let op! Darodar-spam in Google Analytics!

Vanaf december 2014 heeft Google Analytics te maken met een grote spammer. De Darodar-spammers hebben een manier gevonden om spam te verspreiden via Google Analytics. Wat is het precies en hoe kom je er weer vanaf?

Wachtwoordfrustraties: zo maak je een gebruiksvriendelijke inlog!

Het hebben van frustraties bij het maken van een wachtwoord kennen we allemaal. “Het wachtwoord moet 1 cijfer bevatten’, ‘Het wachtwoord is tekort’, Het wachtwoord mag geen ,-/’;][ bevatten’ Gek word je ervan. Het kan zoveel makkelijk worden gemaakt.

Kies ik één Cialdini-beïnvloedingsprincipe voor op mijn website of heeft stapelen meer effect?

Artikelen over de beïnvloedingsprincipes van Cialdini maar ook andere principes (verkijk je niet alleen op de 6 van Cialdini) vliegen je al heel wat jaren om de oren. Autoriteit, social proof, wederkerigheid, urgentie etc.

‘Ik wil A/B-testen!’ Maar ben je hier wel klaar voor?

Het komt vaak voor dat marketeers, online ondernemers en starters denken dat conversie-optimalisatie het doen van A/B-testen is en willen zo snel mogelijk met A/B-testing starten. Waar komt dit vandaan?

Het bouncepercentage in Google Analytics vertelt weinig als je geen events hebt ingesteld

Je bouncepercentage liegt! Angie Schottmuller nam ons mee en vertelde voor velen een “schokkend” verhaal. Lees de blog waarin ik uitleg hoe het komt dat jouw bouncepercentage een leugen is, inclusief bonusmateriaal!

Copyright 2013 - 2019 © | Amanda van der Linden | All Rights Reserved