Het verschil tussen optimaliseren en experimenteren?

Wel, het ene is het resultaat van het andere, optimalisatie is het resultaat dat mogelijk wordt gemaakt door te experimenteren. Optimalisatie is het proces van iteratieve prestatieverbetering, dus continu, dat is afgestemd op een van de bedrijfswaarde/drijfveren op basis van bedrijfsdoelstellingen. Bijvoorbeeld: procesverbetering om de efficiëntie te stimuleren, de acquisitie van klanten te verbeteren of retentie te verminderen.

Terwijl experimenteren de manier is waarop je dingen doet waardoor datagedreven besluitvorming mogelijk is, waardoor het giswerk uit de vergelijking wordt gehaald dat tot optimalisatie leidt. Het gaat om het testen en valideren van elk bedrijfsidee of hypothese om te begrijpen waar onze inspanningen en kosten moeten worden geïnvesteerd om echt impact te maken en bedrijfsresultaat aan te pakken.

Plaats een reactie



Maak een Unconference mee

✔ Sparren over online marketing
✔ Geen presentaties
✔ Enkel en alleen conversaties
✔ Jij bepaalt het programma
✔ Erg leuk en leerzaam

[button color="" background="#006cd1" size="large" src="http://www.meetup.com/Online-Marketing-Unconference/"]Join the group[/button]

Neem contact met me op

[contact-form-7 id="1328" title="Contactformulier Samenwerken"]

Maak een Unconference mee

✔ Sparren over online marketing
✔ Voor en door online marketeers
✔ Geen presentaties
✔ Enkel en alleen conversaties
✔ Jij bepaalt het programma
✔ Erg leuk en leerzaam

[button color="" background="#006cd1" size="large" src="http://www.meetup.com/Online-Marketing-Unconference/"]Join the group[/button]

GESCHREVEN DOOR AMANDA

Hoi, ik ben Amanda. Ik ben conversie optimalisatie specialist bij Univé met een passie voor de klant, consumentengedrag, data en onderzoek. Tevens ben ik co-organizer van MeasureCamp Amsterdam.

Copyright 2013 - 2020 © | Amanda van der Linden | All Rights Reserved