Blog over conversie optimalisatie

Tips, gedachten, handleidingen en uitleg

Het verschil tussen usability-onderzoek en A/B-testen

Usability-onderzoek, A/B-testen: deze termen vliegen je vast vaak om de oren. Wat is het verschil eigenlijk? Wanneer ga je aan de slag met een usability-onderzoek en wat is het doel? Ik leg het je uit.   A/B-testen en usability-onderzoek Als we naar het verschil kijken tussen A/B-testen en usability-onderzoek, zien…

Je interne zoekmachine optimaliseren begint hier

Heb je een website waarvan de interne zoekmachine vaak door je bezoekers wordt gebruikt? Ben je er ook achter gekomen dat deze bezoekers een hogere conversieratio hebben? Dan is het inderdaad tijd om deze zoekmachine te gaan optimaliseren, want hoe beter jij je bezoekers bedient, hoe meer bezoekers ook klant…

Welke conversiekillers leren wij van BNN’s Werk Aan De Winkel?

Werk Aan De Winkel: leuk programma van BNN. Kleine, lokale ondernemers die aan de grond zitten en een haar verwijderd zijn van een faillissement worden geholpen om de zaak weer overeind te helpen. De groenteboer op de hoek of de kapper in de straat. Ze hebben het moeilijk, dat zien we…

Maak jij gebruik van gebruikerstesten bij usability-onderzoek? Let op deze valkuilen!

Wanneer je met conversie optimalisatie aan de slag gaat, kun je gebruikmaken van user testing (gebruikerstesten) om je bijvoorbeeld bij hypotheses te helpen. Het is natuurlijk geweldig om naast data uit Google Analytics achter de mening van je doelgroep te komen en om met je eigen ogen te zien hoe…

Call-to-actions, linkjes: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg online

Ik was vorige week bij de Optimizely Roadshow in Amsterdam. Ik had voornamelijk zin in de presentatie van Karl Gilis van AGConsult. De leukste spreker van België en zijn stand-upcomedianperformance wilde ik ook weleens meemaken. Een geweldige man met een uitgesproken mening. Toen ik hem vertelde dat ik mij met…

Waarom starten met een A/B-test op de homepage niet altijd slim is

Veel bedrijven zijn constant met hun homepage bezig; het is de voordeur van het bedrijf. De voordeur van je winkel of je bedrijf moet er toch goed uitzien? Een goede eerste indruk krijgen is het allerbelangrijkste. Dit is juist, maar waar een fysieke winkel vaak één voordeur heeft, heeft een…

Behaal succes met deze conversie optimalisatie homepage tip

We zien de hele dag een boel dingen over het hoofd. Helemaal wanneer je op een bepaalde activiteit bent gefocust, kan een boel je ontgaan. Dit is niet anders bij jouw website- en webshopbezoekers. Content, call-to-actions en navigatiemogelijkheden die voor jou als webshopeigenaar of webbouwer niet te missen zijn, kan een…

Social media en goededoelenorganisaties: een hoop likes, maar een stuk minder donaties

Potentiële donateurs geven geen geld meer aan goededoelenorganisaties wanneer zij vooraf al een publieke socialmedia-interactie hebben gehad. Dit is de conclusie uit een nieuwe studie (november 2013) van de University of British Columbia’s Sauder School of Business.   Social media: volg niet altijd de massa Social media werken voor de…

Weetjes over koffie | Gewoon omdat het lekker is

De laatste tijd lees ik veel goede dingen over koffie. Komt dat nou eens goed uit, want ik houd van koffie. Een aantal leuke weetjes over koffie op een rij. Ook de persuasion marketing krijgt een duwtje in de goede richting door koffie.   Het drinken van koffie na het…

Copyright 2013 - 2020 © | Amanda van der Linden | All Rights Reserved