Blog over conversie optimalisatie

Tips, gedachten, handleidingen en uitleg

Welke conversiekillers leren wij van BNN’s Werk Aan De Winkel?

Werk Aan De Winkel: leuk programma van BNN. Kleine, lokale ondernemers die aan de grond zitten en een haar verwijderd zijn van een faillissement worden geholpen om de zaak weer overeind te helpen. De groenteboer op de hoek of de kapper in de straat. Ze hebben het moeilijk, dat zien we…

Maak jij gebruik van gebruikerstesten bij usability-onderzoek? Let op deze valkuilen!

Wanneer je met conversie optimalisatie aan de slag gaat, kun je gebruikmaken van user testing (gebruikerstesten) om je bijvoorbeeld bij hypotheses te helpen. Het is natuurlijk geweldig om naast data uit Google Analytics achter de mening van je doelgroep te komen en om met je eigen ogen te zien hoe…

Call-to-actions, linkjes: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg online

Ik was vorige week bij de Optimizely Roadshow in Amsterdam. Ik had voornamelijk zin in de presentatie van Karl Gilis van AGConsult. De leukste spreker van België en zijn stand-upcomedianperformance wilde ik ook weleens meemaken. Een geweldige man met een uitgesproken mening. Toen ik hem vertelde dat ik mij met…

Waarom starten met een A/B-test op de homepage niet altijd slim is

Veel bedrijven zijn constant met hun homepage bezig; het is de voordeur van het bedrijf. De voordeur van je winkel of je bedrijf moet er toch goed uitzien? Een goede eerste indruk krijgen is het allerbelangrijkste. Dit is juist, maar waar een fysieke winkel vaak één voordeur heeft, heeft een…

Behaal succes met deze conversie optimalisatie homepage tip

We zien de hele dag een boel dingen over het hoofd. Helemaal wanneer je op een bepaalde activiteit bent gefocust, kan een boel je ontgaan. Dit is niet anders bij jouw website- en webshopbezoekers. Content, call-to-actions en navigatiemogelijkheden die voor jou als webshopeigenaar of webbouwer niet te missen zijn, kan een…

Social media en goededoelenorganisaties: een hoop likes, maar een stuk minder donaties

Potentiële donateurs geven geen geld meer aan goededoelenorganisaties wanneer zij vooraf al een publieke socialmedia-interactie hebben gehad. Dit is de conclusie uit een nieuwe studie (november 2013) van de University of British Columbia’s Sauder School of Business.   Social media: volg niet altijd de massa Social media werken voor de…

Weetjes over koffie | Gewoon omdat het lekker is

De laatste tijd lees ik veel goede dingen over koffie. Komt dat nou eens goed uit, want ik houd van koffie. Een aantal leuke weetjes over koffie op een rij. Ook de persuasion marketing krijgt een duwtje in de goede richting door koffie.   Het drinken van koffie na het…

Een zoekbalk in je webshop levert een dubbele conversieratio op! Maar wordt de functie wel gevonden…?

Ja, je hoort het goed. Een zoekfunctie – je weet wel: zo’n zoekbalk – zorgt voor een twee keer zo hoge conversieratio bij een webshop. Gemiddeld natuurlijk, want er zijn altijd uitzonderingen, maar dat mag de pret niet drukken. En wat het allemaal nog leuker maakt, is dat je nog meer conversies kunt…

Usability-tips voor de roterende banner op je homepage

In een vorig artikel heb ik verteld over het nut van twee soorten breadcrumbs bij e-commercewebsites. Hetzelfde instituut heeft ook onderzoek gedaan naar de roterende banners op de homepage van webshops (e-commercewebsites). Er is altijd veel onduidelijkheid geweest over het wel of niet gebruiken van roterende banners/sliders. Designers zijn er…

Copyright 2013 - 2019 © | Amanda van der Linden | All Rights Reserved