Blog over conversie optimalisatie

Tips, gedachten, handleidingen en uitleg

Klantreviews: verzamel ze niet alleen, maar gebruik ze in je voordeel voor effectieve content!

Ik ga niet vertellen dat klantreviews een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie zijn. Ook ga ik niet uitleggen hoe belangrijk reviews voor je conversie optimalisatie zijn. Ik ga niet discussiëren over hoe het vertrouwen hiermee versterkt wordt. Hoe je ze het beste kunt verzamelen, ga ik ook niet vertellen. Ik ga je…

De drie factoren die jouw conversieratio bepalen en helpen verbeteren – Deel 3: de omgeving

Nu we alles weten over de koopintentie van onze bezoekers (factor 1 van conversieratio) en de persoonlijke ervaringen die men op je site heeft (factor 2 van conversieratio) gaan we door met de derde en laatste factor. De omgeving draagt ook haar steentje bij wanneer we praten over het bepalen van de…

De drie factoren die jouw conversieratio bepalen en helpen verbeteren – Deel 2: persoonlijke ervaringen

De vorige keer hebben we het gehad over conversieratiofactor 1: de koopintentie. Wanneer je geen goed zicht hebt op je bezoekers en dus ook verkeerde bezoekers naar je website toe trekt, is dit van invloed op je conversieratio. Een verkeerde groep mensen, mistargeting-verkeer, zal vaak snel de site verlaten en geen…

Aanbiedingsextensie van Google AdWords in de praktijk

UPDATE: AANBIEDINGSEXTENSIES WORDEN NIET MEER IN GOOGLE ADWORDS AANGEBODEN. Sinds het Google Enhanced Campaigns-tijdperk, dat officieel op 1 augustus 2013 zijn intrede heeft gedaan, zijn er een hoop mogelijkheden bij gekomen. Niet iedereen is even blij met alles. Sommigen hebben zelfs hun handen in het haar door allerlei bugs. Vandaag kwam…

De drie factoren die jouw conversieratio bepalen en helpen verbeteren – Deel 1: de koopintentie

Wat bepaalt nu eigenlijk je conversieratio, die wij allemaal zó graag elke maand willen verhogen? Deze reeks van drie opeenvolgende artikelen staat vol punten die je een voor een af kunt gaan om erachter te komen waar je website en doelgroepbepaling verbetering nodig hebben. We beginnen vandaag met factor nummer 1: de…

De vier gevaarlijkste mythes over conversie optimalisatie

De term conversie optimalisatie is in de loop van de jaren bij steeds meer websites geland. Ze hebben de klokken horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt. Vaak hoor ik ondernemers klakkeloos theorie van bijvoorbeeld blogartikelen overnemen. Sommigen maken het nog erger en gaan ook direct over tot…

Irrationeel gedrag en conversie optimalisatie – Ons brein gaat over op de automatische piloot en wordt voorspelbaar

Wanneer je het hebt over website optimalisatie, is het belangrijk te weten dat er twee kanten aan het verhaal zitten. Je doet aan de ene kant A/B-testen of multivariatietesten om erachter te komen wat wel en niet werkt bij je bezoekers. Aan de andere kant is het net zo belangrijk…

Wil je terugkerende klanten? Maak dan mooie herinneringen aan in het brein van je klant

Een grote valkuil waar we met z’n allen nog steeds in trappen, is de verwarring tussen ervaring en het geheugen. De ervaring zal eerst opgeslagen moeten worden in je geheugen, een herinnering worden, voordat deze ervaring een reactie kan geven op je koop- en beslisgedrag. Een handig gegeven dus als…

Online personalisatie wordt het helemaal – Het onderbewustzijn helpt namelijk een handje mee

Personalisatie gebeurt eigenlijk al eeuwenlang. Van de bankiers van vroeger waar je een cheque ging verzilveren tot aan een deur-tot-deurstofzuigerverkoper. Men houdt van het sociale contact, dat een verkoper weet wie de klant is en in staat is om een persoonlijk aanbod te doen. Marketing is altijd persoonlijk geweest, tot…

Copyright 2013 - 2019 © | Amanda van der Linden | All Rights Reserved