Nu we alles weten over de koopintentie van onze bezoekers (factor 1 van conversieratio) en de persoonlijke ervaringen die men op je site heeft (factor 2 van conversieratio) gaan we door met de derde en laatste factor. De omgeving draagt ook haar steentje bij wanneer we praten over het bepalen van de conversieratio.
De omgeving
Blijf ook altijd je omgeving in de gaten houden. Het is echt belangrijk om ook op dit gebied ’top of your game’ te blijven, zodat je altijd sneller en beter bent dan je concurrent.
Wat doen je concurrenten op het moment?
– Hebben ze hun website veranderd?
– Hebben ze nieuwe producten gelanceerd?
– Gebruiken ze andere zoekwoorden?
– Zie je ze ook in andere media?
– Hoe profileren zij zichzelf via social media?
– Krijg je een nieuwe speler erbij?
– Welke toekomstplannen hebben ze?
– Etc.
Hoe zit het met de marktpotentie?
– Wat doet de crisis met je branche?
– Gaan er veranderingen in je branche plaatsvinden?
– Hoe zoekt de markt op dit moment naar jouw producten en diensten?
– Wat zijn de trends en ontwikkelingen?
– Etc.
Nog een paar Wijze (Oude) Lessen
➥ Kopieer de sterke punten van je concurrenten en maak ze je eigen.
➥ Leer van de fouten van je concurrentie.
➥ Mensen houden van actualiteit en waarderen het wanneer jij je hiermee bezighoudt. Zij zijn eerder geneigd om voor een website te kiezen waar zij een update zien van een paar dagen geleden dan van een paar maanden geleden.
➥ Adverteer met de namen van je concurrent en vertel in je advertentie waarom ze toch voor jou moeten kiezen.
➥ Wanneer een concurrent jou kopieert, zie dit dan als een groot compliment en ga niet in de verdediging.