De vorige keer hebben we het gehad over conversieratiofactor 1: de koopintentie. Wanneer je geen goed zicht hebt op je bezoekers en dus ook verkeerde bezoekers naar je website toe trekt, is dit van invloed op je conversieratio. Een verkeerde groep mensen, mistargeting-verkeer, zal vaak snel de site verlaten en geen conversie verrichten.
Dit artikel zal gaan over de persoonlijke ervaringen.
Conversieratiofactor 2: persoonlijke ervaringen
Terwijl je achter de computer zit omdat je op zoek bent naar een offerte voor een slotenmaker, is je vierjarige aan het springen op de bank en mama aan het roepen. Hier word je wat geïrriteerd door. Op een aantal persoonlijke ervaringen heb je geen invloed, maar het is wel van invloed op je conversieratio. Iemand die geïrriteerd is, zal minder geduld hebben. Een klein foutje op je website of een check-outproces dat net iets te lang duurt, zal iemand al doen besluiten weg te gaan.
Hetzelfde gebeurt bij iemand die al eens eerder met je in aanraking is geweest. Positief of negatief, het is bepalend voor je conversieratio.
We gaan het nu vooral hebben over de ervaringen die men heeft op je site in real time. Welke vijf problemen kunnen hier ontstaan? Hoe kom je erachter en los je ze op?
Lees ook factor 3: de omgeving.