De drie factoren die jouw conversieratio bepalen en helpen verbeteren – Deel 2: persoonlijke ervaringen

De vorige keer hebben we het gehad over conversieratiofactor 1: de koopintentie. Wanneer je geen goed zicht hebt op je bezoekers en dus ook verkeerde bezoekers naar je website toe trekt, is dit van invloed op je conversieratio. Een verkeerde groep mensen, mistargeting-verkeer, zal vaak snel de site verlaten en geen conversie verrichten.
Dit artikel zal gaan over de persoonlijke ervaringen.

Conversieratiofactor 2: persoonlijke ervaringen

Terwijl je achter de computer zit omdat je op zoek bent naar een offerte voor een slotenmaker, is je vierjarige aan het springen op de bank en mama aan het roepen. Hier word je wat geïrriteerd door. Op een aantal persoonlijke ervaringen heb je geen invloed, maar het is wel van invloed op je conversieratio. Iemand die geïrriteerd is, zal minder geduld hebben. Een klein foutje op je website of een check-outproces dat net iets te lang duurt, zal iemand al doen besluiten weg te gaan.

Hetzelfde gebeurt bij iemand die al eens eerder met je in aanraking is geweest. Positief of negatief, het is bepalend voor je conversieratio.

We gaan het nu vooral hebben over de ervaringen die men heeft op je site in real time. Welke vijf problemen kunnen hier ontstaan? Hoe kom je erachter en los je ze op?

Infographic-Conversieratio-verbeteren-persoonlijke-ervaringen

Lees ook factor 3: de omgeving.

Plaats een reactie



Maak een Unconference mee

✔ Sparren over online marketing
✔ Geen presentaties
✔ Enkel en alleen conversaties
✔ Jij bepaalt het programma
✔ Erg leuk en leerzaam

[button color="" background="#006cd1" size="large" src="http://www.meetup.com/Online-Marketing-Unconference/"]Join the group[/button]

Neem contact met me op

[contact-form-7 id="1328" title="Contactformulier Samenwerken"]

Maak een Unconference mee

✔ Sparren over online marketing
✔ Voor en door online marketeers
✔ Geen presentaties
✔ Enkel en alleen conversaties
✔ Jij bepaalt het programma
✔ Erg leuk en leerzaam

[button color="" background="#006cd1" size="large" src="http://www.meetup.com/Online-Marketing-Unconference/"]Join the group[/button]

GESCHREVEN DOOR AMANDA

Hoi, ik ben Amanda. Ik ben conversie optimalisatie specialist bij Univé met een passie voor de klant, consumentengedrag, data en onderzoek. Tevens ben ik co-organizer van MeasureCamp Amsterdam.

Copyright 2013 - 2020 © | Amanda van der Linden | All Rights Reserved