Blog over conversie optimalisatie

Tips, gedachten, handleidingen en uitleg

Een zoekbalk in je webshop levert een dubbele conversieratio op! Maar wordt de functie wel gevonden…?

Ja, je hoort het goed. Een zoekfunctie – je weet wel: zo’n zoekbalk – zorgt voor een twee keer zo hoge conversieratio bij een webshop. Gemiddeld natuurlijk, want er zijn altijd uitzonderingen, maar dat mag de pret niet drukken. En wat het allemaal nog leuker maakt, is dat je nog meer conversies kunt…

Usability-tips voor de roterende banner op je homepage

In een vorig artikel heb ik verteld over het nut van twee soorten breadcrumbs bij e-commercewebsites. Hetzelfde instituut heeft ook onderzoek gedaan naar de roterende banners op de homepage van webshops (e-commercewebsites). Er is altijd veel onduidelijkheid geweest over het wel of niet gebruiken van roterende banners/sliders. Designers zijn er…

Usability testing zonder gecontroleerde A/B/n-test is geen conversie optimalisatie. Mee eens of niet?

Chris Goward van WiderFunnel vertelt in zijn boek You Should Test That exact wat hij vindt van usability testing wanneer het gaat om conversie optimalisatie. Nearly as bad as best-practice consulting or using the pre & post method is to put too much trust in individual user testing. I define user…

De conversie verhogen van je webshop met twee types breadcrumbs

Een heel recente studie van het Baymard Institute naar homepage- en categorie-usability toont aan dat het gebruik van twee verschillende types breadcrumbs (kruimelpaden) een groot verschil maakt bij webshops. Erg interessant dus wanneer je bezig bent met conversie verhogen. Veertig grote e-commercesites (H&M, Amazon, IKEA, Zappos etc.) zijn onderworpen aan testen en…

Zeven punten die jou gaan helpen bij het conversietesten (deel 2)

Een tijd geleden heb ik de eerste drie punten met je doorgenomen. Als je deze blog nog niet hebt gezien, raad ik je aan om eerst deel 1 van conversietesten te lezen. Na scent, relevantie en waarde, en de header kunnen we door met de laatste vier punten die jou…

Pijn bij online betalingen kun je verzachten

Webshops doen mij tot op de dag van vandaag nog steeds pijn, pijn bij het betalen. Natuurlijk weet ik van tevoren dat ik moet betalen voor iets wat ik moet of wil hebben, maar de pijn is net als bij het stoten van je grote teen onvermijdelijk. Jij kunt hier…

Kun je een online advertentie tegelijkertijd interessant en vreselijk vinden?

Tijdens de Emerce Performance 2013, van afgelopen donderdag, woonde ik een interessante presentatie bij van Ligatus. Emerce Performance is het jaarlijkse Emerce-event waarbij alles draait om online advertising. Dé dag voor marketeers die dieper willen ingaan op nieuwe technieken om het rendement van online advertising te verbeteren.   Deze presentatie gaat over online…

Google Analytics User Conference Day 2013 – Attributie, personalisatie & beslissingen

Het zit er weer op, de Google Analytics User Conference Day 2013 in Amsterdam. De goodiebag hangt aan de kapstok. De kennis is opgeslagen en de indrukken die ik heb opgedaan spoken door mijn hoofd. Laten we de dag eens samen doornemen en de belangrijkste quotes en learnings naar voren…

Google Analytics User Conference 2013 – Het masterclassprogramma

Eergisteren hebben we al de keynote speakers van de Google Analytics User Conference Day doorgenomen. Ik heb hier ook nog een interessante slider aan toegevoegd. Deze presentatie is op de GAUC 2013 in Australië gegeven. Vandaag focus ik mij op het masterclassprogramma en dat baart me toch wel zorgen.    …

Copyright 2013 - 2020 © | Amanda van der Linden | All Rights Reserved