Google Analytics User Conference 2013 – De drie keynote speakers

Google Analytics User Conference 2013 – De drie keynote speakers

Volgende week is het zover. Dinsdag 12 en woensdag 13 november vindt de Google Analytics User Conference (GAUC) weer plaats. Beide dagen staan in het teken van CONVERSIE en dat is heel toevallig een favoriet onderwerp van mij. Op woensdag ben ik van de partij en daar heb ik erg veel zin in.

 

Laten we de dag eens vooraf analyseren, zodat we naderhand kunnen bekijken of het ons heeft gebracht wat we hadden verwacht. We beginnen met de keynote speakers.

 

Analytics User Conference 2013

Google Analytics User Conference – Conference Day

Deze dag is vooral bedoeld voor de intensieve en ervaren Google Analytics-gebruikers. Denk aan specialisten, marketeers en webanalisten. Perfect om je kennis nog wat op te krikken en je ervaringen van anderen eigen te maken.

 

Drie keynote speakers

Making attribution work

 

Op de Conference Day, woensdag 13 november 2013, begint de dag met een een van de drie keynote speakers. Bill Kee, productmanager bij Google Analytics, laat ons de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van conversie-attributie zien, inclusief display-integratie en data-driven attributie. Hij benadert het op een manier waardoor bedrijven en marketeers direct een voordeel kunnen halen ten opzichte van hun concurrentie. Moet de concurrentie alleen niet in de zaal aanwezig zijn. Ik ben benieuwd wat hij er precies mee bedoelt. Het interessantste onderdeel in mijn ogen is toch wel het stukje over Universal Analytics. De wijze waarop we bezoekersdata gaan meten in een wereld waarin we van mobiel naar tablet en terug naar de pc gaan. Zullen we daar nu eens meer inzicht in gaan krijgen of blijft het oppervlakkig?

 

De psychologie achter conversie, waarom kopen mensen?

 

Ik ben voornamelijk erg blij met het feit dat de organisatie achter de Google Analytics User Conference (Online Marketing Lounge) niet alleen aan data-analyse heeft gedacht. Naast data-analyse staat namelijk nog een andere heel belangrijke conversiefactor op het programma: psychologie. Het begrijpen van je bezoeker is de sleutel tot succes. Data-analyse (Google Analytics) is hierbij een onmisbaar instrument. Er zijn nog steeds te weinig marketeers die naast data-driven ook empathisch genoeg zijn en overal de waarom-vraag stellen. Waarom is er op deze pagina een hoog bouncepercentage? Waarom koopt men wel of niet?

 

Wat speelt er nu precies in het hoofd van je bezoeker/klant? 

 

Mooi dat de tweede keynote speaker, Maurits Kaptein, zijn licht over dit onderwerp laat schijnen. Hij zal het voornamelijk gaan hebben over het moment waarop je bezoeker voor de beslissing staat een product te kopen (of niet).  Maurits zal een aantal psychologische beïnvloedingsprincipes met ons doornemen. Hopelijk gaan we het niet weer over de zes principes van Cialdini hebben.

 

Converging on better decisions

 

De laatste spreker van de dag is Chao Cai. Hij is werkzaam bij Google Analytics Engineering Lead, Conversion Measurement and Attribution. Chao Cai presenteert vandaag een framework dat ons gaat helpen met het maken van betere beslissingen. Hij gaat ervoor zorgen dat we data en verschillende conversiemodellen ook echt praktisch gaan begrijpen. Ook neemt hij ons mee naar de toekomst, waarin Google Analytics van plan is om het nemen van beslissingen op basis van data makkelijker te maken. Ik ben benieuwd hoever dit in de praktijk gaat.

 

Tussendoor kun je allerlei masterclasses volgen. Mijn kijk op deze workshops lees je in mijn volgende artikel.
Ik heb er zin in! Jij ook?

 

Je kunt er nog bij zijn, er zijn nog enkele kaarten: www.gauc.nl.

 

Hieronder vind je alvast een voorproefje: een slideshow afkomstig van de GAUC 2013 in Australië.

 

Amanda van der Linden About the author

<p>Ik ben Amanda, conversie optimalisatie specialist met een passie voor consumentengedrag, data, usability en A/B-testen | Samenwonend | Dierenliefhebber | Twee katten: Bruce en Rooney | Beetje Nerd | Games- en tv-serie-fanaat | Liefhebber van lekker eten, wijn en rosébier | Cambodja | Zuid-Afrika | Italië</p>

No Comments

Leave a Comment: